Jak sobie radzić z zapaleniem rozcięgna podeszwowego?

Do złudzenia przypomina taśmę o mocnej i włóknistej strukturze, która łączy piętę z palcami stóp. Rozcięgno podeszwowe jest silną, mechaniczną częścią stopy, która odpowiada kształtowi jej łuku podłużnego i poprzecznego. Dzieli się na trzy części, co sprawia, że wszelkie urazy w tym miejscu są bolesne i niekiedy skomplikowane do usunięcia. Zapalenie powięzi podeszwowej to w tej chwili najczęstsze schorzenie, które dotyka osoby czynnie uprawiające sport, ale też te prowadzące siedzący lub stojący tryb życia.

Przyczyny problemów z rozcięgnem podeszwowym

Do najczęstszych objawów wspomnianego schorzenia zalicza się różne poziomy zmian degeneracyjnych kolagenu, którym towarzyszą mikrourazy. Przeradza się to w wiele ostrych i przewlekłych faz zapalnych, często już bardzo bolesnych. Przerost napięcia rozcięgna może być spowodowany zbyt silnym napięciem łydki. Do przyczyn można zaliczyć nieodpowiednie obuwie, pracę w pozycji stojącej czy też siedzącej.

Główne objawy zapalenia rozcięgna podeszwowego

Ból wyczuwalny jest w dolno-przyśrodkowej części pięty. Typowym objawem jest też guzek przyśrodkowy kości piętowej, w miejscu przyczepiania się powięzi podeszwowej. Rozcięgno podeszwowe, które mogło ulec zapaleniu najlepiej zdiagnozować poprzez wykonanie badania ultrasonograficznego. Tym sposobem określony zostanie stan i grubość tkanek. Warto podkreślić, że zginanie grzbietowe stopy lub palucha stanowi jednoczesne obciążenie innych struktur stopy.

Zanim wytworzy się ostroga piętowa

Jeśli zlekceważymy dolegliwość, to w niedługim czasie może skutkować wytworzeniem się narośli skierowanej do przodostopia, czyli ostrogi piętowej. To ból charakteryzujący się nieprzyjemnym poczuciem kamienia w bucie. Sposobem na leczenie dolegliwości rozcięgna podeszwowego jest rolfing. Dobrze jest wzmocnić rolowanie wałkiem, który w asortymencie posiada każdy sklep ortopedyczny. Konin jako jedno z niewielu miast może pochwalić się ośrodkami rehabilitacyjnymi, w których prowadzone są tego typu ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *